Volkswageni "põrnikas"
Volkswageni "põrnikas"

Volkswageni “põrnikas”

Volkswageni Põrnikas on autotööstuses suureks teerajajaks, seda juba oma ägeda väljanägemise ning populaarsuse poolest. Ühtegi teist autot ei ole toodetud nii suurel arvul ja kaua.

Kuidas tekkis mõte hakata tootma Volkswageni Põrnikat?

Volkswagen otsetõlkes saksa keeles on „rahvaauto“ ning kõige esimeseks ja tuntuimaks mudeliks saigi VW Beetle ehk Põrnikas.
Berliini autonäitusel, 1934. aastal, nõudis riigikantsler Adolf Hitler uute sõidukite väljatöötamist, mis maksaks vähem kui tuhat riigimarka, sõidaks umbes sada kilomeetrit tunnis ja mahutaks neljaliikmelist perekonda. Füüreri mõte sai teoks ning selle idee teostamiseks loodi 1937. aastal Volkswageni kontsern.

Ferdinand Porsche, kes oli autokonstruktor, töötaski oma kaaslastega uue automudeli välja ning Euroopa suurim autotehas ehitati vastrajatud linna “Stadt des KdF-Wagens bei Fallersleben”, mis tänasel päeval kannab nime Wolfsburg.

Heinz Heinrich Nordhoff, kes oli Saksa insener juhtis Volkswageni ettevõtet peale II maailmasõda, tegi panuse mudelile, mida sai odavalt laiadele massidele pakkuda, sest ainult sakslastest jäi väheks. Põrnikaid hakati masstootma ja eksportima, mis omakorda võimaldas hinda veelgi alandada.
1947. aastal saadeti Hollandisse esimesed 56 autot, mida saab lugeda Põrnikate maailmavallutamise alguspunktiks. Esimest korda lendas Põrnikas üle Atlandi 1950. aastal, kui USA-sse saadeti 328 autot.

1998. aastal ilmus Volkswagen New Beetle, mis oli erilise disainiga, aga suurem ja kaasaegsem. 2013. aastal tehti sellele mudeliuuendus, kuid aastal 2019 lõpetati tootmine täielikult, ilmselt seepärast, et uus põlvkond Põrnikaid, ei saanud iialgi sellist populaarsust, kui sai seda esimene. Tõenäoliselt polnud see ka Volkswageni eesmärk, sest auto polnud odav.

Põrnika tootmise lõpp

Volkswageni Põrnikas oli kuldajastu klassik oma unikaalse välimuse populaarsuse poolest. Volkswagen lõpetas 10. juulil 2003. aastal Põrnika seeriatootmise, mille järel tehti veel 3000 eriväljalaske autot ning 30. juulil pandi viimase auto valmimisega Põrnikate tootmisele kahjuks punkt.

Volkswageni Põrnikas

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Kommentaarid (1)

Maailma väikseim auto, mis kaalub kõigest 59kg | uunikum.ee

[…] võimalikult väike ning kuhu mahuks ainult üks inimene. Cyril Cannell valis maailma väikseima auto mootoriks eriti tagasihoidliku mopeedimootori. Masinat tootis aastatel 1962-1965 Mani saarel Peel […]

Maailma väikseim auto

Maailma väikseim auto

Raili Roosmaa
Raili Roosmaa
12/10/2021
Kas olete kunagi mõelnud, milline näeb välja maailma väikseim auto, mitu inimest sinna mahub ning kas seda jaksaks...
Hobiauto talvekorterisse

Hobiauto talvekorterisse

Raili Roosmaa
Raili Roosmaa
04/10/2021
Hobiauto talvekorterisse! Nii nagu tsiklirahvas lõpetab motohooaja, on ka hobiautode omanikele sügise saabumine märgiks, et oleks aeg oma...
Meilt leiad laia valiku hobiautosid, pulmaautosid, väikebusse külaliste transpordiks näiteks pulmakülalistele või tüdrukuteõhtuteks ning lihtsalt erilisi autosid kõiksugu erinevateks sündmusteks.
UUNIKUM OÜ © 2021. Kõik õigused kaitstud. Privaatsuspoliitika