Jäärada valmis? Uskumatu, et see aeg on juba kätte jõudnud, kui jää kandma hakkab ning saab kahe- ja neljarattalistega ulakalt talverõõme nautida.
Auto peaks olema piisavalt odav, et ei oleks kahju, kui mõned kriipsud-kraapsud kerele mälestuseks tulevad. Vahel ju juhtub, et teeme valearvestuse ning maandume lumehanges. Selliseid talverõõme saab nautida ka esiveolise masinaga, kuid kasutades loogikat, siis manuaalkastiga ning taga- või nelikveoline auto on jääl adrenaliinirohkeks lustimiseks parem valik.
1. Kontrolli enne rajale minekut, et Sinu auto küljeaknad oleksid töökorras juhuks, kui masin peaks läbi jää vajuma, saad välja ronida.
2. Kui auto on juba läbi jää vajunud, ära ava oma ust! Raiskad oma jõudu ja aega, sest vee surve surub ukse taas kinni. Kui aga surud ukse ikkagi lahti, siis avatud uksest tuleb vett rohkem sisse ja enda päästmiseks on vähem aega.
3. Ohutuse mõttes, kui oled alles algaja, mine rajale ainult siis, kui on vähem autosid. Tähtis on alguses harjutada ning õige tunnetus kätte saada.
4. Ära sõida teistele liiga lähedal, sest auto on jäärajal ettearvamatu ning halvasti juhitav.
5. Ametlik jäärada on eelnevalt kontrollitud ja läbi sõidetud seega, palun püsi rajal ning ära mine omapead eemale uusi seiklusi otsima. Võid läbi jää vajuda!
6. Kui talveralliauto on Sul vana ja logu, siis soovitame seda transportida puksiiri või konnaga jääraja äärde ning hiljem sealt ka minema. Ärme ohusta liiklust ega liiklejaid!
7. Pealtvaatajana pead jälgima, et Sa ei oleks autodele liiga lähedal, sest jäärada on libe ning autod on kehva juhitavusega. Võite kokku põrgata ja haiget saada!
Uue autoga ei ole mõtet rajale minna, sest tõenäoliselt saab auto vigastada. Jäisel teel autoga hullamine on adrenaliinirohke ja fantastiliselt lõbus talvine tegevus, aga sellega kaasnevad ka mitmed ohud. Palun järgime ohutusnõudeid ning arvestame üksteisega. Teadmiseks, kindlustus avariisid ei kata, mis on juhtunud jäärajal.
Seiklusteni!